Iz “Strategije 2020“: Napravit ćemo modernu i efikasnu općinsku upravu sa kvalitetnim i stručno osposobljenim uposlenicima

Kroz rad općinske administracije ostvarujemo svoje osnovne potrebe i ocjene građana, poduzetnika i stručnjaka su da općinska uprava u Novom Sarajevu nije dovoljno učinkovita. Također, nema ni razvijene kapacitete da odgovori zahtjevima moderne javne uprave (općinske službe i javna preduzeća i javne ustanove).

Demokratska fronta Novo Sarajevo zagovara modernu i efikasnu općinsku upravu sa kvalitetnim i stručno osposobljenim uposlenicima koji će usluge građanima pružati transparentno, efikasno i ekonomski opravdano.

Neophodno je depolitizirati službenike u javnoj upravi. Civilno društvo mora biti jak kontrolni mehanizam rada Uprave. Pomoćnici načelnika trabaju biti najstručniji ljudi u toj oblasti, ne stranački dodijeljena mjesta. Zajedničkim menadžerskim radom mogu doprinijeti poboljšanju kvalitete života u općini. Nije im posao samo trošiti budžetski novac, već ga i stvarati.

Razvijati svijest o štetnosti korupcije, poticati intenzivniji napredak u sprečavanju korupcije, a rezultate učiniti što vidljivijim javnosti. Povećati svijest i građana i općinskih službenika o međusobnoj usmjerenosti u otklanjaju korupcije iz društva.

Kad već postoji Etička komisija u sastavu Općinskog vijeća, postojanje službe koja će biti adresa za prijavu koruptivnih radnji svih zaposlenika Općine, vijećnika, članova komisija (i stranačkih i vanjskih članova) bi znatno vratila povjerenja građana u općinske službe jer bi svako bio u mogućnosti prijaviti bilo koji vid koruptivne radnje.

Debirokratizacija općinske administracija podrazumijeva što lakši dolazak građana do usluge do koje trebaju (jednostavni formulari, internet, prenošenje nadležnosti na sekretare mjesnih zajednica). To je jedno od najjednostavnijih rješenja. IT stručnjaci itekako mogu preuzeti na sebe obavezu uspostavljanja internet-platforme preko koje će Novosarajlije moći bez čekanja u redovima poslati dokumente, formulare, komunicirati sa općinskim službama u realnom vremenu, bez čekanja na odgovor “7 do 15 dana“.

Je li skupo? Nije s obzirom na to koliko ćemo olakšati i uposlenicima i sugrađanima. I u ovo doba pandemije unaprijediti odnos Općina – građani bez da ugrožavamo njihovo zdravlje. Najveći teret će snositi zaposlenici Općine, dok se sistem uspostavi, dok se sva dokumentacija unese na platformu, ali poticajem Zavoda sa zapošljavanje moguće je i to riješiti.   

Potrebno je motivirati zaposlene u javnim službama kroz napredovanje u službi, stalnu edukaciju i stimuliranje (javna priznanja, nagrade).

Iz “Strategije 2020“: Napravit ćemo modernu i efikasnu općinsku upravu sa kvalitetnim i stručno osposobljenim uposlenicima

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Scroll to top